header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 10:31 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور

مرگ اخلاق در والیبال ایران/ عدم حرفه ای گری برخی از بازیکنان و مربیان !
تعداد بازدید : 1060

adelkhoje آفلاین




ارسال‌ها :14228

عضويت:19 /10 /1390

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:ایران

تیم های محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :25337

تشکر شده :49486

مرگ اخلاق در والیبال ایران/ عدم حرفه ای گری برخی از بازیکنان و مربیان !



لیگ برتر والیبال ایران امسال در حالی شروع خواهد شد که تیم های لیگ برتری نقل و انتقالات شان را فعالانه در حال انجام دادن هستند. در این حین شاهد اتفاقات عجیب و تاسف باری در زمینه اخلاق و تعهد در نقل انتقالات تیم های لیگ برتری هستیم، اتفاقات تاسف باری که داد هواداران و مدیران برخی تیم ها را در آورده است.

لیگ برتر 99 در حالی به پایان رسید که با قهرمانی نماینده سیرجان همراه بود ، در این بین شاهد بودیم با شروع سال جدید تیم های متمول لیگ برتری بر خلاف فصول گذشته نقل و انتقالات خود را خیلی زود آغاز و پس از مذاکره و توافق قراداد داخلی با آنان منعقد نمودند.
اما برخی تیم های دیگر که به دلایلی همچون مبهم بودن وضعیت تیمداری و همچنین مشخص نبودن بودجه از غافله جذب بازیکنان مطرح و سرشناس عقب مانده بودند، پس از آن که وضعیت تیمداریشان مشخص شد، زمان را از دست داده می دیدند به همین سبب به تکاپو افتاده و با پیشنهاد های مالی اغوا کننده توانستند بازیکنان و مربیانی را جذب کنند که در تیم های مختلف قرار داد داخلی بسته بودند.
این افراد برخلاف تعهدشان و ارزش های اخلاقی و با وجود انعقاد قرداد داخلی با تیم های دیگر و دریافت پیش قسط از این تیم ها، در اتفاقی تأسف بار به خاطر پیشنهاد های مالی بالاتر ،حاضر به امضای قرار داد با تیم های دیگر شدند که باعث خشم و نگرانی مدیران،هواداران و سرمربیان تیم های دیگر شدند و شرافت ورزشی و حرفه ای گری شان را زیر سوال بردند.
در همین رابطه ناصر شهناری سرمربی سایپا با ابراز تاسف از اتفاقات پیش امده گفت: تا امروز در رابطه با تعهد اخلاقی به مشکل برنخورده ام. همیشه سعی کرده‌ام به تعهدات اخلاقی نسبت به تیم، باشگاه و حتی بازیکنان پایبند باشم. اگر صحبتی با بازیکنی انجام داده‌ام، در حضور مسئولان باشگاه بوده تا رسمیت پیدا کند و به آن متعهد بودم و خلاف آن عمل نکرده ام. انتظارم از بازیکنان نیز همین است.
وی تأکید کرد: این تعهد اخلاقی و کتبی است. زمانی که با بازیکنی صحبت می‌کنیم و به توافق می‌رسیم، دیگر به دنبال جذب بازیکن نمی‌رویم.
سرمربی تیم والیبال سایپا اضافه کرد: حدود یک ماه پیش از فدراسیون استعلام گرفته‌ایم که اگر سایت باز است، قراردادها را ثبت کنیم اما فدراسیون اعلام کرد که سایت بسته است. به طور اتفاقی از طریق یکی از باشگاه‌ها متوجه شده‌ایم که سایت فدراسیون باز است و آنها قراردادهایشان را ثبت کرده‌اند. جالب است که فدراسیون خودش در جریان نیست که سایتش باز یا بسته است. اگر ما زودتر اطلاع داشتیم، حتماً قراردادهایمان را همان موقع در سایت فدراسیون ثبت می‌کردیم.


ناصر شهنازی سرمربی تیم والیبال سایپا

عباسعلی میرحسینی مدیرعامل تیم شهداب یزد

شهنازی همچنین تاکید کرد: یک سوال از بازیکنان دارم. یعنی اگر باشگاه‌ها در حالی که با بازیکنی قرارداد دارند بروند و با بازیکن بهتر قرارداد ببندند و قرارداد قبلی را ملغی کنند، عکس العمل بازیکنان چه خواهد بود؟ بازیکنان در این شرایط راجع به باشگاه‌ها چه صحبتی خواهند کرد؟ اگر این اتفاقات برعکس رخ می‌داد دوست داشتم عکس العمل بازیکنان را می‌دیدم. (1)
اما این قضیه به همین جا ختم نمی شود و اتفاقاتی در اردوی تیم ملی والیبال در حال رخ دادن است که باعث نگرانی هواداران والیبال کشورمان شده است.
بر اساس خبره های واصله از اردوی تیم ملی والیبال ایران مربیان تیم ملی شبانه به دنبال امضای قرارداد با ملی پوشان هستند و ستاره های کشورمان خارج از عرفی که وجود دارد قراردادهای شان را امضا می کنند.آن هم در روزهایی که بازیکنان با تمرین زیر نظر ولادیمیر آلکنو دارند خودشان را برای لیگ ملتها و المپیک آماده می کنند.
گفتنی است تنها مربیان تیم ملی نیستند که به دنبال جذب بازیکنان ملی پوش باشند، علاوه بر آن ها بعضی از بازیکنان اردونشین هم واسطه مذاکره با بازیکنان مد نظر باشگاه هایشان شده اند.
حتی کار به جایی رسیده که به یکی از بازیکنان اردونشین با پیشنهاد قرارداد یک و نیم میلیاردی او را وسوسه کرده اند تا قرارداد ۹۰۰ میلیونی اش با باشگاه دیگر را فسخ کند. در حالی که این روزها بازیکنان و حتی کمک های ایرانی آلکنو باید همه تمرکزشان روی تمرین و آمادگی باشد این اتفاقات مثل خوره به جان تیم ملی افتاده و دارد تمرکز تیم مرد روسی را برهم می زند.


عباسعلی میرحسینی مدیرعامل شهداب یزد نیز با ابراز تاسف قضایای پیش آمده می گوید: از داورزنی خواهش می‌کنم به این موضوع ورود کند و از خوش‌خبر بخواهد که اجازه چنین اتفاقاتی را در اردوی تیم ملی ندهد. اردوی تیم ملی، بنگاه معاملاتی نیست که این اتفاقات در آن رخ می‌دهد. همه تمرکز مربیان حاضر در اردو باید موفقیت تیم ملی باشد؛ نه چیز دیگری.
میرحسینی همچنین تصریح کرد: مربیان ملی امین باشگاه‌ها هستند و اگر این مسائل که گفته شده واقعیت داشته باشد باید هر طور شده جلوی آن گرفته شود.(2)

ارزش های اخلاقی در زندگی ورزشی هر شخص نقش والا و مهمی دارد و رعایت نکردن آن در ورزش دانشگاهی والیبال زنگ خطری است که اثرات زیان بار و مخربی به دنبال خواهد داشت ، امید است والیبال ایران با رعایت اصول و تعهد اخلاقی از مسیر پیشرفت خود دور نشود،فدراسیون والیبال ایران باید به مسائل پیش آمده ورود پیدا کند و اجازه ندهد این بی اخلاقی ها خدشه ای به والیبال که یکی از رشته های ورزشی موفق و پرطرفدار سال های اخیر در ورزش کشورمان بوده وارد کند.این اتفاقات اگر ادامه داشته باشد و کنترل نشوند باعث فروپاشی والیبال کشور شده و در نتیجه سرمایه گذاران بخش خصوصی کمتر رغبتی برای حمایت از این رشته ورزشی خواهند داشتند و والیبال رو به افول خواهد گذاشت.

پی نوشت :
  1. خبرگزاری مهر[*]خبرگزاری میزانهیات تحریریه خبرگزاری والیبال


  2. لیگ برتر والیبال , بی اخلاقی , والیبال , نقل و انتقالات والیبال , پیشنهاد مالی بالاتر , ارزش اخلاق در والیبال , والیبال و اخلاق ورزش , حواشی والیبال ,





شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 14:24
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



حامیان